venres, 16 de maio de 2008

LÍNGUA PROLETARIA DO MEU POBO...

Xosé María Álvarez Blazquez








Mañán é o día das letras galegas. Estamos de festa en todo o país, e como tal non deberíamos esquecer o motivo e a orixe da festividade. Aínda que os tempos mudaron bastante dende o primeiro día das letras, agora máis que nunca é cando temos que lembrar que si non pomos empeño en valorar as nosas letras e a nosa língua, corremos o risco de perdela. Hoxe publícase máis que nunca, e podemos presumir de ter mois bos escritores que son traducidos a outras línguas e valorados fóra do país. Hai medios e unha industria arredor do libro que funciona. O futuro podería parecer seguro e vizoso. Mais, algo non cadra. Cada día son menos os falantes, segundo as estatísticas, e hai unha xeración que está a piques de desaparecer e que foi a que mantivo acesa a chama da língua nos peores tempos, superando dificultades e riscos por conservar a maior e mellor seña de identidade do noso pobo.


Mañán non é un día calquera. Temos arremuíñando no ar unha vaga dun mal vento que algúns estan aproveitando para encher os panos das súas naos e navegar en augas revoltas co vento de cara. Hai que quere facer dunha pingueira un trebón e aproveitar para pescar un peixe que ven evelenado. Toca erguela voz e dicír ben alto aqueles versos de Celso Emilio ... eu falo por que si, por que me gusta, e quero e dame a gaña...


e na praza pública, na rúa, guindar ao ar versos e palabras escritas por centos de homes e mulleres, ao longo dos séculos, para que non ficasen esquecidas impresas nun vello papel amarelado e comido pola couza.


Faremos de amplificador humán e, coas arelas dos máis novos e os folgos dos máis vellos, reivindicaremos o natural dereito e deber de falar a fala nai.


Vémonos en Baiona o sábado a partires das 19 horas.



DEITADO FRENTE Ó MAR...



Lingua proletaria do meu pobo


eu faloa porque si, porque me gusta


porque me peta e quero e dame a gana


porque me sae de dentro, alá do fondo


dunha tristura aceda que me abrangue


ó ver tantos patufos desleigados,


pequenos mequetrefes sen raíces


que ó pór a garabata xa non saben


afirmarse no amor dos devanceiros,


fala-la fala nai,a fala dos abós que temos mortos,


e ser, co rostro erguido,mariñeiros, labregos da linguaxe,


remo e arado, proa e rella sempre.
Eu faloa porque si, porque me gusta


e quero estar cos meus, coa xente que sufren longo


unha historia contada noutra lingua.
Non falo prós soberbios,


non falo prós ruíns e poderosos,


non falo prós finchados,


non falo prós estupidos,


non falo prós valeiros,


que falo prós que aguantan rexamente


mentiras e inxusticias de cotío;


prós que súan e choran


un pranto cotián de volvoretas,


de lume e vento sobre os ollos núos.


Eu non podo arredar as miñas verbas


de tódolos que sufren neste mundo.


E ti vives no mundo, terra miña


,berce da miña estirpe,


Galicia, doce mágoa das Españas,


deitada rente ó mar, ise camiño...




CELSO EMILIO FERREIRO




1 comentario: